Saturday, February 27, 2010

Niyang Rapik


alang-alang dah cuti 3 hari tak sah lah kalau tak keluar berfoya-foya..ekcelly tak la berfoya-foya sangat pun..masih ingat jalan balik lagi..ouhh..post yang sebelum ini sila abaikan yea..time tue tahap kewarasan saya berada di tahap kritikal..taw nak maki hamun jek tapi dalam hati je la..hahaha..ok2 back to the story..time cuti sem for CNY lagi aku memang nak sangat tengok cerita Niyang Rapik nih..bila keluar je promo kat tv pasal cerita nie terus aku mesej najua..kenapa najua??sebab......err..err..saja suka-suka..huhuhu..aku tanya dia nak tengok cerita Niyang Rapik tak..dengan pantas dia reply mesej aku cakap nak2..so ktorang decide nak tengok time naik cuti nanti..bila naik cuti je memang dah tertulis dapat la cuti weekend sampai 3 hari..so seperti yang dijanjikan ke wayanglahh kami..tapi ada agenda lain lagi sebenarnya tujuan ktorang outing nih..aku nak settlekan bil broadband for two month trus and najua plak nak settlekan bil celcom dia..mula-mula sampai di jusco teman najua keluarkan duit lepas tue pergi celcom nak bayar bil..tapi disebabkan pagi masih muda celcom pun tak buka lagi..najua dengan nada yang berbasi-basi cakap kat aku..." aku takut nak jalan jauh..nanti aku kena tangkap sebab berhutang..tak bayar bil..." pape la najua oiii....dah sampai CS terus pergi naik tingkat 5 book tiket wayang..ktorang amek yang paling awal pukul 11.15 pagi..time nie orang tak ramai lagi..sekarang story dalam wayang pulak yer..selang 2 seat dari tempat aku ada sorang atuk nie datang dengan isterinya yang boleh dipanggil nenek datang bersama cucu atau anaknya kalau tak salah..waaaaa...atuk pun datang nak tengok Niyang Rapik ooo...adakah asal keturunan atuk dan nenek nie datang dari Niyang Rapik??? tak sempat plak aku nak interview..yang tak leh blahh sangat nie atuk nie masuk wayang pakai lebai kot....bagus2..ciri2 keislaman masih lagi terserlah walaupun dalam wayang..hohoho..yang si najua nie dok risau kalau si atuk dan si nenek ada sakit jantung..kang mati mengejut kot kat sini..hahahaha..back to Niyang Rapik......cerita nie nak kata besh boleh laa..tak takut sangat tapi banyak unsur saspens dan sentiasa buat penonton tertanya-tanya apa yang akan terjadi lepas nie..sweet sangat liyana jasmay membuatkan jiwa perempuan ku bergetar..hahahaha..sudahh..karut okehh..


hero2 dalam filem nie semua ganteng2 belaka..ada zed zaidi, kamal adli, awal dan sam..ada juga unsur kelakar terutama dekat watak si sam nie laa..ada2 je lawak yang dia buat..part yang paling aku berdebar-debar time sam dengan zed zaidi (aku dah lupa la nama watak diorang) pergi ke rumah tok nadim..masa masuk kat satu bilik nie tiba2 bunyi macam benda bergoncang dengan kuat di dalam balang..memang kuat sangat..benda tue ditutup dengan kain merah..bila terbukak je kain tue tiba2.....................................................pikirlah sendiri yea..cerita nie aku tak takut sangat sebab sepanjang movie nie dimainkan tangan aku sentiasa kat muka sampai bedak and maskara aku hampir luntur kottt...so part2 yang estream takutnya aku akan tutup muka lepas tue aku akan suruh najua story balik kat aku..hahahaha..kadang-kadang aku sempat jugak kerling dekat atuk yang dok dekat dengan aku tue..setiap masa asyik dok bertongkat dagu jek..memang tak ada perasaan langsung itu atuk..korang semua mesti tengok cerita nie kalau nak taw misteri yang berlaku di Niyang Rapik..siapakah dalang disebalik huru-hara yang berlaku dalam hidup 5 sekawan ini??saksikanlahh di pawagam berhampiran....






te amo,
..:ejanlicious:..

Thanks for reading this entry ^___^

No comments: