Friday, February 12, 2010

HOME SWEET HOME....~ day 1


horayyy!!
akhirnya sampai jugak ke tanah air tempat kelahiran kuh which is alor star, kedah darul aman..perasaan?? of course lahh happy+gembira+excited and bla bla bla..semalam bas aku datang dalam pukul 9.15..nak dekat sejam gak la i bertapa kat sri putri tue..haaa..alang2 sebut pasal sri putri nie aku nak cerita pengalaman aku time dok tunggu bas semalam..time aku sedap2 dok duduk kat divider besi depan longkang besar tue tiba2 aku disapa oleh sorang minah nie..maybe tua sikit je dari aku..pakai baju ketat, rambut merah dan seluar paras lutut..

minah: adik balik mana
aku: err..alor star
minah: owh..naik bas ape??
aku: kkkl
minah: bas pukul berapa??
aku: 8.47 malam
minah: ehhh..(sambil dok belek2 jam)..dah pukul 9 lebih dah nie..nape bas tak sampai2 lagi..
aku: ntah la..selalu bas memang datang lambat 15 minit atau setengah jam
minah: owh..tiket berapa ringgit??
time nie aku dah pikir lain macam..minah nie nak pukau aku ke..ragut aku ke..rompak aku ke..rogol aku ke..errr..bleh ke macam tue??
aku: rm70..hhhmmm...akak nak balik mana??
minah: sambil jawab tergagap2..err..sungai petani..
aku: owh..nek bas ape??
minah: tak beli tiket lagi la..saja dok survey bas kat sini..
haaaaaa........sudah...takkan adanye orang saja2 nak survey bas tunggu kat tepi jalan macam orang nak naik bas..kot yer pun nak survey bas pi la kat kaunter jual tiket nuhh..pastu aku toleh sebelah aku..rupa2nya hanim pun kena interview benda yang sama tapi dengan sorang laki..tiba2 aku tarik hanim pegi kat tempat yang ramai orang..
aku: hanim..orang takut la..asal depa tanya kita pelik2??
hanim: yelaa ejan..orang pun takut gak
aku: ntah2 depa nak pukau kita tak
hanim: ehhh..jangan la cakap macam tue..jom baca ayat kursi
aku dan hanim: baca ayat kursi dalam hati sambil toleh kat belakang..


rupa2nya minah dan laki tue membe rupanya..diorang ada cakap2 pastue minah tue ada kuarkan kertas..aku ngan hanim apa lagi...terus blahh dari situ..beberapa minit kemudian bas kkkl ke alor star sampai..masa aku nak masukkan beg kat bawah bas tiba2 minah tue cakap kat aku "balik leklok yea..." aku pun senyum dalam ketakutan..hohohoho..nek je atas bas sebelum bas bergerak ada 3 orang lelaki ikut naik sama..guess who?? diorang tue aku rasa orang jpj dan salah sorang adalah laki yang dok interview hanim tadi..diorang masuk dalam bas nak check tiket dan tanya harga tiket yang ktorang beli..yelaaaa...musim perayaan nie kan banyak ulat2 tiket berleluasa..tipah tertipu la nampaknye...huhuhuhu...maaf laaa abang dan akak..terpikir yang bukan2..kenapa laa tak terus terang jek..tak adala aku nak cuak lebih2..yang abang tue plak masa kat atas bas dok sengih2 kat ktorang..amboi..excited ek ko da dedahkan sapa diri ko tue dan dapat buktikan yang ko bukan peragut haa??hahahahaha...aku dengan hanim dah tersengeh2 dah time tuh..huhuhuhu...
okeh..selesai cerita semalam..sampai je aku kat rumah korang teka aku buat apa??
salahh...aku tak sambung tido okeh..aku bukak je laptop terus salin resepi nasi ayam penyek..walaweyhhh..rindu ehh nak masak..memang cipta rekod la aku hari nie balik2 je terus masuk dapur..belum sempat aku nak mandi mak aku dah mintak tolong guntingkan kulit udang yang besar2 tue..lepas tue aku mula lahh sediakan sambal, sup dan rempah untuk goreng ayam for nasi ayam penyek..excited weyhh masak memasak nih..tak langsung rasa penat..lantak lahh aku tak mandi lagipun janji aku dapat bermain dengan periuk belanga termasuk juga lesung batu, pisau dan seangkatan dengannya...hasilnya??memang marvelous...sambal yang tersangat pedas...i like..sowie guys...tak sempat nak snap pic aku dah baham dulu nasi ayam penyet tuh..waaa..first time cuba kot..huahuahuahua..petang sikit balik kampung pastue maghrib kuar dengan cimon pergi pasar malam..esok??hhmmm....dating kot...tunggu aku update kat sini yea..





aku gemok sebab aku suka masak sedap2..sekian~~












te amo,
..:ejanlicious:..




Thanks for reading this entry ^___^

No comments: