Sunday, February 14, 2010

HOME SWEET HOME....~day 3

salam guys...dah masuk hari ketiga rupanya aku kat rumah tapi terasa baru je semalam aku tido atas katil bersaiz queen kat dalam kamar yang dikongsi dengan cimon..hari nie dok rumah jek memandangkan mak baru balik rumah dari kampung..so seperti biasalah bila anak beranak bertemu pasti ada je cadangan masakan untuk dijamah pada hari ini..ahhh..aku tak kisah pun kalau u olls naik bosan dengan cerita aku bab masak memasak nih..ini blog aku suka hati aku la nak tulis apa pun..hahahaha..okeh2 hari nie mak masak asam pedas, kerabu belimbing yang kecik2 tuh, ikan goreng tepung dan sambal belacan..memandangkan hari nie CNY terselit juga buah limau sebagai pencuci mulut..hohoho..asam pedas mak aku yang masak..tugas aku plak sediakan itu kerabu..dari potong nipis2 sampai la gaul2 bagi sebati sehingga tangan i nih jadi panas seperti sengaja mensalaikan tangan sendiri di atas api..mak cakap kalau nak sedap gaul dengan tangan bagi air masam dari buah belimbing tadi keluar dan bercampur dengan bahan2 yang lain..tapi sebelum nak gaul2 nih tangan perlu dicuci sebersih2nya okeh..korang nak taw ape yang aku campak dalam kerabu tue sampai tangan aku kepanasan sampai sekarang nih??tadaaa...5 biji cili padi yang kaler merah ang ang tuh..sebiji bawang besar..garam dan gula serta belacan..bab2 belacan nie mesti dapat pemantauan dari mak aku dulu sebab aku memang tersangatlahh hantu belacan..kalau ikutkan aku segenggam belacan aku nak letak..tapi awal2 lagi mak aku dah kasi warning jangan letak belacan banyak2 dan biar mak yang letakkan..hadoyyy..bleh plak camtue ek..okeh selesai sudah bab makan2 nih..rakan2 di utm sila jangan tegur aku time naik cuti nanti jika kalian semua perasan yang aku membesar bagai johan..hahahaha..



stop bab makan..sekarang kita masuk plak bab latihan mengajar..tup tap tup tap sem depan aku dah kena pergi praktikal..malangnya tak boleh keluar area johor..wawawawa..tadi baru je aku selesai mendaftarkan diri sebagai calon pelatih untuk latihan mengajar..kalau boleh aku nak sekolah girls semua sebab aku tak biasa sekolah dengan boys since aku sekolah rendah sampai lah sekolah menengah..huhuhuh...




semua sekolah yang aku pilih nie memang dekat muar sebab aku dah pakat dengan membe2 yang lain nak dok umah sewa time praktikal nanti..lagipun ktorang memang nak sekolah kat bandar..weeeee~~~....sekolah pilihan pertama ialah SMK Convent dan aku taw risiko mengajar kat sekolah nie sebab ramai chinese yang pandai2 belaka..nanti takut tak terjawab aku persoalan yang dikemukakan oleh mereka..tapi sekolah nie encik meor yang cadangkan dan dekat dengan sekolah2 yang membe aku akan praktikal nanti..so apa boleh buat..terima sajalah janji sekolah tue girls semua okeh..hahahaha..sekolah pilihan kedua plak SMK (P) Sultan Abu Bakar..pilihan kedua nie aku tarammm jek..tapi yang penting sekolah perempuan semua lagi..hahahaha..yang sekolah pilihan ketiga plak sekolah boys semua iaitu Sekolah Tinggi Muar..apa cer???..........ntahlaaa..tiba2 terasa plak nak try sekolah nie tapi aku taw aku akan dapat convent gak seperti yang dirancang oleh aku dan en. meor..yang pilihan kedua dan ketiga tue untuk cukup syarat jek..major subjek yang aku akan ajar nanti of course la kimia dan minor plak teknologi maklumat bersesuaian dengan course yang aku amek sekarang iaitu ijazah sarjana muda sains komputer serta pendidikan (kimia)...memang pelik nama course nie sampai time aku interview biasiswa KPM dulu ada penemu duga yang pertikaikan benda alah nie..jangan salahkan aku yea pasal benda remeh temeh nie okek..hohoho..okeh la guys..sampai kat sini saja story telling untuk hari ketiga..jumpa lagi..daaa~~

p/s: gong xi fa cai to all my chinese friends especially my coursemate oral b, lynn and coffee..angpaw jangan lupa yea..

te amo,

..:ejanlicious:..


Thanks for reading this entry ^___^

No comments: