Tuesday, May 11, 2010

sehari di KMP

sob sob sob...ehh..lupa plak nak bagi salam..assalamualaikum suma..dah makan?? dah mandi??..ouhh..aku plak suma sudah..sekarang nie aku tengah mengalami sindrom lenguh2 badan..dari malam tadi lagi..mula2 lengan belah kiri jek..bila aku bangun pagi tadi dua2 belah lengan termasuk bahu aku sebelah kanan sakit2..sumpahh!! lenguh sangat2..kesan daripada masalah ini telah membuatkan aku bangun pukul 1 petang tadi..ekcely lama dah celik tapi tak boleh bangun jek..sakittt....;(
haaaaa.....ini berpunca dari aku angkut barang2 cimon bawak masuk kolej kat matrik la nih..dahla jauh nak mamp*s dari tempat parking keta..sebelah tangan aku tarik troli beg besar gedabak..atasnye tindan dengan paper beg yang boleh tahan gak berat..sebelah tangan lagi dok bawak 3 beg plastik yang bersaiz gajah..jalan tengah panas plak tuh..naseb baik laa bilik tingkat 2 je pun..kalau dok atas skali memang aku bebai dah kat situ..hohohoho..tapi tak pa..setahun sekali punya pasal sanggup aku berkorban segala galanya..hahaha..

entry kali nih nak story pasal kisah cimon masuk matrik..cimon dapat matrik kat perlis..okeh..first impression aku bila dapat taw cimon dapat matrik perlis aku agak mesti tak best..mesti matrik nie kecik..panas punya lahh..tak macam matrik perak aku dulu..atas bukit yooww..sejukkkkk..yang pasti nak outing kat perlis mesti tak ada apa punya..yelaaahhh kat perlis mana ada jusco dan mall yang besar2 macam kat ipoh dulu..........( patot lahh duit elaun aku selalu abeh awai )..ngeh ngeh ngeh...dalam pukul 7 pagi macam tue dah bertolak dari rumah pergi arau..awal sangat kot..padahal dalam 1 jam je dari alor star ke arau..lain lahh macam aku dulu dari alor star ke gopeng dalam 4 jam..dari alor star ke skudai dalam 10-12 jam..see see see..makin lama aku makin menjarakkan diri dari rumah..sob sob sob..


warna warni hari pendaftaran

okeh back to our main story..kami ingat kot kami je antara orang yang terawal sampai..tapi tipah tertipu kot..simpang nak masuk KMP dah sesak..padahal baru pukul 8 pagi macam tue..tempat parking pun susah dah nak cari sebab kereta dah banyak..sistem pendaftaran kat sini ikut nombor giliran..nombor nie diorang kasi masa kereta masuk dalam matrik..ada la penyambut tetamu dok edarkan nombor2 nih..guess what?? cimon dapat nombor 643 kot.....time kami pergi kat tempat pendaftaran bari nombor 101 - 150..wth!..aku dah berpeluh2 nih..panas plak tuh..grrr...dalam pukul 10 lebih macam tue baru nombor cimon dipanggil..


nek bosan aku tunggu taw dak!


mak mak bapak bapak dok tunggu hanak hanak abis daftar macam dok tunggu hanak hanak baru mendarat kat airport la plak

dah selesai semua pendaftaran, kunci bilik pun dah dapat so kami terus pi kat keta then angkut semua barang2 pegi blok A2 tingkat 2 bilik no 2..bermulalah penyeksaan aku sebagai si pengangkut barang..wuaaaaaaaa.....dah masuk bilik, cimon dapat katil atas sebab katil bawah dah ada orang duduk..


cimon dah abeh daftar..jom jom kita pi angkut barangs pulak

bilik dekat KMP nie pelik sikit..1 bilik terbahagi kepada 3 bahagian..bahagian pertama ada 2 katil double decker + 4 almari baju..bahagian kedua iaitu bahagian tengah nie kawasan untuk study..ada 8 meja study..bahagian ketiga ada 2 katil double decker + 4 almari..tapi untuk bahagian 1 dengan 3 masing2 3 orang je duduk..kiranya 1 katil bahagian atas free..bahagian tengah hanya 6 meja study je yang guna..so 1 bilik ada 6 orang, ada 2 pintu, 1 untuk penghuni di bahagian 1 dan 1 lagi untuk bahagian 3..kat KMP nih suma ada 9 blok..7 blok untuk pompuan then 2 blok je untuk laki...yehaaa!! wanita berkuasa di KMP..so far yang aku boleh komen KMP nie not bad..jangkaan aku yang dulu meleset sama sekali..kawasan luas..kafe ada 3 je..dulu KMPk ada 4..huhuhu..even KMP nie dah 11 tahun tapi tak adalah buruk benor..pemandangan pun cantik..:p



hey hey roboh satgi kot

tak balik lagi dah rindu

pukul 11 plak ada taklimat untuk waris..so aku dengan cimon tinggal kat dalam bilik..kemas2 baju, sapu2 lantai, kemas2 buku sampai lahh pukul 1 lebih..then mak kol ajak pergi makan kat kafe..lepas2 makan naik balik bilik cimon..lepak2 kejap dalam pukul 3 lebih aku, mak dengan ayah pun bertolak balik..dalam pukul 4.45 petang lepas tue bermulalah hari orientasi cimon bersama AJKO..mesti kena buli habis nih..hahahaha...

pose dari pemilik blog..hohohoho

te amo,

..:ejanlicious:..


Thanks for reading this entry ^___^

No comments: