Tuesday, July 6, 2010

KEHILANGAN yang diredhai

di saat malaikat maut menghampiri arwah, aku sempat berada disisi..tapi lidah ku kelu..badan ku kaku..yang bekerja kuat pada masa itu hanyalah air mata..aku terduduk di atas sofa sementara saudara ku yang lain sibuk mengajar arwah mengucap sambil getar suara sebak dan serak jelas kedengaran di telingaku..aku tak berdaya untuk mengiringi arwah pergi untuk mengadap Ilahi kerana aku bukan sekuat batu..tepat jam 8.15 pagi 3 Julai 2010 arwah telah pergi menemui Sang Pencipta setelah setahun menderita penyakit lumpuh..aku sangat bersyukur kerana semasa arwah pergi aku masih dalam cuti semester..mungkin sudah tertulis rezeki ku untuk menatap wajah arwah buat kali terakhir..mungkin jika waktu itu aku berada di Johor harapan ku untuk pulang ke Kedah pasti amat tipis..terasa sangat pantas masa berlalu..sekarang dah masuk 4 hari arwah meninggalkan kami semua..kami semua redha atas pemergian arwah..semoga Allah ampunkan dosa dosa arwah selama hayatnya masih hidup..hanya doa dan ayat ayat Al Quran sahaja yang mampu kami sedekahkan kepada arwah..semoga roh arwah dicucuri rahmat..AL FATIHAH~





~ arwah yang dimaksudkan adalah nenda tercinta yang telah mengadap Ilahi ketika berusia 77 tahun










♥ ejan

Thanks for reading this entry ^___^

No comments: