Thursday, November 26, 2009

ketupat making


esok hari raya!! tapi for sure tak semeriah hari raya aidilfitri sebab tiada hamba Allah mahu menghulur duit raya kepada aku yang boleh dikatakan masih layak menerima duit raya..huhuhu..yang pasti selama 3 atau 4 hari selepas ini hidangan harian mesti berasaskan daging..well..raya korban lah katakan..raya kali nih boleh dikatakan menjadi sejarah kepada family aku sebab nie 1st time my bonda menghasilkan ketupat sendiri dan nie 1st time aku tengok macam mana ketupat dihasilkan..FYI, sebelum nie time hari raya kat umah aku memang tiada hidangan ketupat, rendang dan seangkatan dengannya..almaklumlah sumanya diimport dari kampung..semenjak nenek aku jatuh sakit, kami terpaksa lah beli ketupat kat luar..tapi untuk raya kali ini my bonda nak try wat ketupat sendiri...hope sedap dan enak la yer...huhuhuh...selain ketupat dan rendang, my bonda dah buat 2 jenis cookies yang marvelous dan sekarang nie dok buat kek coklat moise dan kek oren..rumah masih lagi besepah..ntah lar..tiada semangat mahu mengemas..hohoho..


kalau u all nak taw ini ketupat daun palas..kat utara memang we all makan ketupat macam nie..baru aku taw yang ketupat jenis macam nie ada jantan dan betina..:p





p/s: u all suma jemput lah datang umah meh makan ketupat sejarah..hohoho

te amo,

..:ejanlicious:..


Thanks for reading this entry ^___^

No comments: