Wednesday, May 18, 2011

Review Semester 6

yeaahhh..akhirnya pagi 17 Mei aku selamat tiba di tol Alor Setar-Utara untuk dijemput pulang ke rumah..kenapa tak turun dekat Shahab Perdana?? sebabnya jika mengikut jarak dan masa, kawasan taman perumahan aku lagi dekat dengan tol Alor Setar-Utara dari Shahab Perdana..selain dapat menjimatkan masa, minyak kereta juga dapat dijimatkan memandangkan sudah kedengaran bahawa harga minyak RON-95 akan dikaji semula..yupp memang akan dikaji semula tetapi jangan terperdaya kerana ini mungkin adalah salah satu taktik untuk menaikan lagi harga minyak yang entah bila yang akan turunnya..ok stop cerita pasal harga minyak..sekarang nak cerita serba sedikit pasal sem 6 yang telah berjaya aku harungi..hehehehe

ok seriusly sem 6 paling buat aku bz..kadang kadang sangat bz sampai esok nak quiz malam tuh aku masih bz siapkan buku program untuk Faculty Dinner..bila time quiz 100% aku meniru orang..tak pernah selama ini aku tak study langsung even untuk 5% quiz je pun..bz dengan meeting tak payah cakap lah..bila ada program je aku dah mula kelam kabut macam mana nak bahagi masa study untuk test dengan nak settle kan hal persatuan lagi..bila dah jadi macam nih time hujung hujung sem bila semua carry mark dah keluar baru aku perasan yang sem nih aku agak merosot dan aku tak akan terkejut kalau pointer aku akan jatuh untuk sem nih..wawawawawa..bila dipikir dari sudut positif mungkin semua ini ada hikmah..kalau aku tak join persatuan mungkin sampai sekarang aku tak dapat peluang nak uruskan program..tak dapat meeting bersama dekan..tak dapat berlagak jadi bos arahkan timbalan buat kerja..hahahaha

sem 6 nih jugak nama aku dah banyak kali tercatat dalam pelajar yang masuk lewat ke UTM selepas pukul 12 tengah malam..hahahaha..sem sem lepas tak pernah kot..muahahaha..aku rasa dah lebih 10 kali..balik ke UTM 2 3 pagi pun pernah..asal lapar je keluar pergi mcd la kfc la padahal esok kelas pukul 8 pagi..huhuhuhu..tapi balik lewat pagi pun bukannya pergi clubbing ke berjoget ke masuk hotel tapi selalu pergi makan je..tak pernah tau buat kerja kerja haram nih =.="

bila melibatkan hati dan perasaan aku rasa sem 6 paling banyak tinggalkan kenangan yang memang susah nak lupa apatah lagi bila semua cerita peribadi dikongsi dengan bestie yang sama gila macam aku..hahahaha..dalam dok bz dengan hal duniawi masih sempat jugak aku ter inrelationship dengan seseorang..diharap pilihan kali nih tepat lah ye..malu lah nak cerita pasal kami..kalau yang tahu tuh diam diam lah ye..kalau boleh doakan lah kami kekal sampai bila bila..hehehehehe..

masa hari terakhir nak tinggalkan UTM aku masih bz lagi settle kan hal persatuan..dah lah balik lewat dari orang lain sebab aku kena join Kem Pemantapan PMP dekat Hutan Bandar Kulai..ok yang nih aku akan update kemudian..
sedih nak tinggalkan UTM sebenarnya..cuti 4 bulan aku masih berpikir nak buat apa..kerja?? mungkin lah..sem depan dah berpindah ke KTF..tak suka sebab dok blok lama tapi still bilik single dan berkemungkinan besar aku kan berjauhan dengan bestie even kami satu kolej nanti..tak macam sebelum nih dekat KTHO bilik kami berhadapan je..aku ada kunci bilik dia dan dia ada kunci bilik aku..

sem depan lagi bz dengan 10 program yang akan memerlukan komitmen dari aku + PSM yang telah ditukar tajuk tapi still aku akan bangunkan cd rom berasaskan flash..oh yeaa nanti yang nih pun aku akan update kemudian..

banyak lagi nak update especially kedatangan adik aka cimon ke UTM..tapi entah lah..lately dah macam malas sangat nak update blog padahal banyak sangat cerita yang nak share..biar lah slow slow..kang dok umah sampai 4 bulan dah tak tau nak update apa sebab semua cerita sama je..haishhh..

ouh btw, kepada si pencuri hati, selamat berpraktikal..dah masuk hari kedua nih so jangan malas malas taw..normal lah kalau penat..dulu time LM pun penat gak tapi bila last last dah rasa enjoy..hehehehe..

dah tak tau nak merepek apa..so macam tuh lah konklusi untuk sem 6..so lagi 2 sem nak grad..lepas tuh insyaAllah dah boleh jadi cikgu..yeehhaaaaa!!







♥ ejan

Thanks for reading this entry ^___^

2 comments:

Anonymous said...

hepinye sem 6 dy..^^

mizz_aainaa said...

tuh dy.. bz gila sem 6 dy.. hehe.. sem 7 lg bz kot.. haha..