Monday, September 6, 2010

ayuh skodeng CONVENT!

assalamualaikum...

wahh! terlebih rajin neh..nak update lagi nak update lagi...kali ini saya Cik Izzanie atau Miss Izzanie, nama yang dipanggil oleh students saya di Convent ingin membawa anda semua menerokai bumi CONVENT..sumpah! kelakar dowh..jarang sekali orang panggil aku Izzanie..selalunya 'Ejan' for short..tapi bila pikir pikir balik tak kan laa nak suruh budak budak tue panggil aku Cik Ejan atau Miss Ejan kot..macam da terlebih rock plak..so biarlah aku kelihatan ayu dengan nama Izzanie..hekhekhek..

kali nie saja nak update dan kenalkan korang dengan SMK Convent, Muar dulu sebelum aku move on dengan sumbangan aku sepanjang kat sana..SMK Convent, Muar terletak kat Jalan Daud..sekolah nie dekat dalam area taman perumahan..kalau siapa siapa yang 1st time nak datang Convent mesti tersesat sebab sekolah nie macam tersorok sikit..Lecturer aku dulu pun masa 1st time nak datang observed tersesat jugak kot..sama gak macam driver bas time nak bawak budak budak kadet polis pergi Pagoh dulu..penat taw dak dok tunggu bas tak sampai sampai..rupa rupanya tak jumpa jalan nak masuk Convent..kesian kat budak budak neh..haishhh...

stop cerita sedih orang tersesat..sekarang meh nak bawak anda semua explore apa yang ada kat Convent neh..

yeahh..mercu tanda Convent..ada tanda salib..ekcely bangunan Convent nih kepunyaan sisters dulu dulu then dijadikan sekolah..kiranya macam tanah persendirian laa sekolah nie..so tak boleh pandai pandai nak ubah sana sini..kena hormat hak orang lain..mula mula aku tak perasaan pasal tanda nie..lepas naik blok form 3 memang nampak clear giler..

bosan dowh jaga exam..sempat lagi snap gambar students 4.6 dok khusyuk jawab exam..heuheuheu..


padang sekolah..semangat seh PJ pakai uniform sekolah..huhuhuhu

kecik comel je kantin sekolah neh..kongsi dengan sekolah rendah yea adik adik..

bilik guru~

Dewan Ilmu..setiap hari isnin ada assembly kat sini..:p

Makmal Kimia: tempat lepak setiap hari jumaat even tak ada kelas sebabnye kena test eksperiment dulu sebelum suruh students buat..kalau tak ada kat dalam bilik guru cari cikgu kat sini yer adik adik..huhuhu

Jangan biarkan diri anda menjadi Mangsa Buli

dulu dulu time ROS suka lepak kat dalam library neh..almaklumlah tak start mengajar lagi..tapi sekarang nak lalu kat sini pun susah..bz punya pasal..haishhh...

random pics..permandangan sekitar Convent..


seriously banyak lagi pics yang aku malas nak upload..yelaa tak kan la pics bilik mesyuarat, bilik jahit, bilik masak, office, koperasi and bla bla bla aku nak bawak masuk dalam blog kot..kalau nak lebih real lagi sila la datang melawat Convent..kedatangan anda amat dialu alukan..acehhh...lepas nie tunggu entry yang lain pulak okeh pasal aktiviti aku time praktikal neh..buhbye!













♥ ejan


Thanks for reading this entry ^___^

No comments: